گروه ورزشی زرین از سال 1384 با اهدافی نظیر تسهیل و کمک به ورزشی قدم به عرصه دستگاههای ورزشی گذاشت . این شرکت با روکرد ارائه دستگاههای باشگاهی و دیگر ملزومات اهداف خود را به بدنسازی و سالن ها چند منظوره معطوف کرد و کالا های مورد نظر خود را با توجه به نیاز بازار و همچنین تکنولوژی روز دنیا ارائه نمود . در این گستره فعالیت بیشترین عنصر موفقیت همگام بودن با تکنولوژی و همچنین مقرون به صرفه بودن دستگاهها بسته به نیاز مشتریان می بود . شرکت زرین ، تا سال 1388 با ارائه طیف گسترده ای از محصولات اعم از تولیدی و وارداتی توانست جایگاه خوبی رو در این کسب و کار پیدا کند . رفته رفته با وجود شرایط خاص حاکم موضع واردات و تولیدات شرکت دست به تغییرات سریعی زد . مشاوره حضوری و تامین نیاز مشتری دیگر از طریق طیف گسترده کالا انجام نمی گرفت بلکه شرکت در این مقطع زمانی شروع به برند سازی در تعداد بسیار محدودی از کالا نمود .

همانطور که گفته شد این مطلب جهت ارائه کلیاتی از چرخه حیات سازمانیست . شرکت زرین در سال 84 شروع به کار کرد با استفاده از ابزار و استراتژی های مناسب توانست جایگاه خود را طی 4 سال در بازار ثابت کند و با تغییر استرتژی مقتضی زمان توانست کار خود را توسعه دهد . حال پرسش اینجاست ایا شرکت در مرحله توسعه در چرخه عمر قرار دارد با در مرحله بلوغ ؟ البته لازم به ذکر به عنوان نفر اول اجرایی شرکت و دانسته های مالی و ارزش افزوده شرکت قطعا بین 2 گزینه توسعه و بلوغ و کمی هم ثبات شک دارم . با این حال می توانم بگویم با وجود مشکلات گمرکی و تولیدی در ایران توانسته ایم به جایگاهی منسب در بازار کسب و کار برسیم . از دید شخصی سازمان زرین در مرحله توسعه و نزدیک به بلوغ حیات خودش رسیده ولی ابن عناوین همواره با چاشنی استراتژی های مختلف بازار قابل تغییر می باشند .



 دوره حیات سازمان ورزشی زرین در مرحله توسعه-بلوغ است اما به صورت جزیی تر می توان از چند منظر سازمان را بررسی نمود

از منظر دانش و یادگیری ، شرکت زرین در مرحله رشد می باشد. با توجه به تغییرات روز افزون در حوزه پزشکی-ورزشی و علم دستگاههای بدنسازی نیاز به روز رسانی اگاهی ها در این زمینه همواره به چشم می خورد .

از منظر محصول ، دستگاههای بدنسازی و ملزومات به دو سته تولیدی که در مرحله رشد و وارداتی که در مرحله توسعه قرار دارند

از منظر ساختار سازمانی، شرکت به شدت بدنبال ثبات و تغییر ناپذیری می باشد .