چرخه(سیکل) زندگی سازمان

کسب و کار شما در حال تغییر است. با گذشت زمان، شرکت شما مراحل مختلف چرخه زندگی تجاری را طی خواهد کرد. اینکه آینده بر روی چه چیزی تمرکز کنیم، ،چالش ها[1] و منابع مالی مواردی هستند که برای موفقیت نیاز به دانستن آنها هستیم.

یک کسب و کار مراحل توسعه شبیه چرخه زندگی انسان را طی می کند. استراتژی های مراقبت گونه که برای کودک نو پا بکار گرفته میشود نمی توان برای نوجوان شما اعمال شود. همین امر درمورد کسب و کار کوچک شما نیز صادق است. با چرخه ای متفاوت در سراسر جهان  از زندگی آن مواجه خواهیم شد. آنچه که امروزبر آن تمرکز می کنید تغییر خواهد کرد و به رویکردهای متفاوت برای موفق شدن نیاز دارد.

 

 


بقا[2]

مرحله بقا چرخه زندگی تجاری شما زمانی است که کسب و کار شما فقط یک فکر یا یک ایده است . این مفهوم یا تولد یک کسب و کار جدید است.

·         چالش ها:بیشترین مرحله بقا شامل غلبه بر چالش های پذیرش بازار و دنبال کردن یک فرصت شغلی است. پول و منابع زمان را بیش از حد گسترش ندهید.

·         تمرکز[3]: در این مرحله از کسب و کار تمرکز بر تطبیق فرصت کسب و کار با مهارت ها، تجربه ها و احساسات شما است. سایر نقاط کانونی نیز شامل : تصمیم گیری درمورد ساختار مالکیت کسب و کار، پیدا کردن مشاوران حرفه ای، وبرنامه ریزی کسب و کار.

·         منابع مالی: در اوایل چرخه زندگی کسب و کار بدون بازار اثبات شده و یامشتریان کسب و کار به پول نقد از صاحبان، دوستان و خانواده تکیه می کنند. سایر منابع بالقوه شامل تامین کنندگان، مشتریان، کمک های دولتی و بانک ها می باشد.

مدیریت فقط در زمان

حقایق بیان شده بین وظایف

·         در مرحله بقا،  چند بار متوجه شده ایم که تکمیل یک طرح کسب و کار بزرگترین عامل موفقیت برای یک شرکت در حال ظهور است. یک ارزیابی خوب از نیاز به پول نقد برای ماه های آینده بسیار مهم است. در طی ماه های اول، این شرکت قصد دارد مدل کسب و کار خود را بدون درآمد حاصل از فروش توسعه دهد.

·         هنگام تلاش برای راه اندازی یک شرکت، بسیاری از ایده های خوب وجود دارد. اما برای اینکه موفق شود، شرکت جوان، نیازمند مدیران دارای چشم انداز آینده با پشتکار و انعطاف پذیری خواهد بود تا بصورت پویا مدل کسب و کار را برای ماندن در بازار با تکامل سریع بازار سازگار و هماهنگ بکند.

·         راه اندازی یک شرکت و ارزیابی مدل کسب و کار اغلب سهام سرمایه گذاری شده توسط صاحبان را مصرف می کند. در مرحله بقا، شرکت جوان می تواند به راحتی یک طرح سالانه را برای متقاعد ساختن سهامداران جدید برای پشتیبانی از مراحل بعدی توسعه  مهیا بکند.

مدیریت فقط در زمان

خدمات مورد نظر

·         تحقیقات بازاریابی برای همگام شدن با تقاضای بازار

·         طراحی طرح کسب و کار

·         حمایت از شرکت جوان در مذاکرات خود با بانک ها و یا سایر منابع مالی..

شروع[4]

کسب و کار شما متولد شده و در حال حاضر به صورت قانونی وجود دارد. محصولات یا خدمات در حال تولید هستند و شما اولین مشتریان خود را دارید.

·         چالش ها: اگر کسب و کار شما در مرحله چرخه زندگی شروع است، احتمالا شما نیازهای پولی و زمانی بیش از حد  به بازار دارید. چالش اصلی این نیست که چه مقدار پول نقد هدر میرود. شما باید یاد بگیرید که چه چیزی نیازهای سودآور مشتریانتان هستند و یک بررسی دقیق انجام دهید تا کسب و کارتان در مسیر درست قرار گیرد.

·         تمرکز: شروع کار نیاز به ایجاد یک پایگاه مشتری و حضور بازار در کنار ردیابی و حفظ جریان نقدی می باشد.

·         منابع مالی[5]: مالک، دوستان، خانواده، تامین کنندگان، مشتریان، کمک های مالی و بانک ها.

مدیریت در زمان

حقایق بیان شده در زمان وظایف

·         در این مرحله، کارآفرین باید تمام انرژی خود را در این پروژه قرار دهد. زمان به بازار(حضور در بازار) ضروری است. منطقه خطر وجود دارد. 25٪ از راه اندازی ها به پنجمین سالگرد خود نمیرسند.

·         طی مرحله شروع, اغلب بودجه باید تجدید نظر شود. ممکن است پول بیشتری ازآنچه پیش بینی شده است، مورد نیاز میباشد. شرایط غیر قابل پیش بینی اغلب بر برنامه ها و مدل کسب و کار تاثیر می گذارد.اعداد و ارقام و طرح ها باید سریعا تعدیل و اقتباس شوند.

·         اگر پول بیشتری نیاز باشد، بانک ها کمتر و کمتر راه حل هستند. موسسات دولتی می توانند از افزایش ارزش سهام استفاده کنند. جریان سرمایه ریسک به راحتی انجام پذیر نیست.(قابل تبدیل به پول نقد نیست).

مدیریت فقط در زمان

خدمات موردنظر

·         پشتیبانی و آموزش مدیرعامل و هیئت مدیره

·         طرح کامل کسب و کار و بازاریابی

·         کمک در مذاکرات برای افزایش سرمایه

رشد[6]

کسب و کار شما از سال هایی که یک کودک نو پا بوده، ساخته شده است و در حال حاضر یک کودک است. درآمد و مشتریان بار طریق بسیاری از فرصت ها و مسائل جدید در حال افزایش می باشند.. سود بالا است، اما رقابت در حال ظهور است.

·         چالش ها: بزرگترین چالش رشدی که شرکت ها با آن روبرو هستند که درمواجهه با محدوده ثابت مسائل مربوط به زمان و پول بیشتر میباشد. مدیریت موثر لازم است و یک طرح کسب و کار به روز شده ممکن است مورد نیاز باشد. اینکه یاد بگیرید چگونه آموزش بیابید و نماینده برای تسخیر این مرحله از توسعه باشید.

·         تمرکز: کسب و کارهای چرخه زندگی رشد کسب و کار بر اجرای کسب و کار به شکل رسمی تر برای مقابله با افزایش فروش و مشتریان متمرکزشده است. سیستم های حسابداری و مدیریت بهتر باید تنظیم شوند. برای مقابله با هجوم کسب و کار باید کارمندان جدید استخدام شوند.

·         منابع مالی: بانک ها، سودها، شرکا، کمک های مالی و گزینه های اجاره.

مدیریت فقط در زمان[7]

حقایق بیان شده در زمان وظایف

 

·         موفق ترین کارآفرینان، کارشناسی ارشد هستند در پیدا کردن مغزهای آگاه بمنظور تکمیل رویکرد DIY خود . آنها با یک روحیه ی دوست داشتنی یکدیگر را ترک می کنند تا بتوانند فضایی مناسب برای مانور در استراتژی مشترک مورد توافق بر اساس حقایق کسب و کار ایجاد کنند. این نیاز به بلوغ دارد تا خود را با عوامل باهوشترو زرنگتربا تسلط کمتر و ارائه قابلیت استراتژیکی قدرتمند احاطه کند.

·         برای ماندن قدرتمند در رقابت، نوآوری ای نیازاست که یک زمینه پرورش را مهیا بکند، همانطور که در کنار همکاری فروش و بازاریابی، تنها سرمایه گذاران و سرمایه گذاران رشد در هر یک از شرکت ها مهم نیستند. واقعیت این است که 67 درصد از نوآوری ناشی از داده های  بیرون است یا با آگاهی رهبران عقیده به عنوان کمان ویولن و یا مشاوران خارجی کمک کننده در اجرای ایده های جدید میباشند.

·         فروش و بازاریابی مانند آتش و آب هستند ونیازمند این است که با توسعه کسب و کار ترکیب شوند، که حلقه گمشده برای موفق شدن در رسیدن به استراتژی تجاری بازار میباشد. استفاده از یک سازمان توسعه کسب و کار خارجی، رقابت را خیره کننده خواهد کرد و انتظارات مشتری فراتر میرود.

مدیریت فقط در زمان

خدمات مورد نظر

·         کمک خارجی با تقویت بازده ثابت شده ی ابتکار مشترک آر.اٌ.ای شما

ثبات[8]

کسب و کار شما در حال حاضر به یک شرکت پر رونق با یک مکان در بازار و مشتریان وفادار بالغ شده است. رشد فروش انفجاری نیست بلکه قابل کنترل است. زندگی تجاری معمولی تر شده است.

·         چالشها:  اینکه بر روی قواعد خود طی این مرحله زندگی بمانید،بسیار آسان است.. شما به سختی کار کرده اید و بقیه را به دست آورده اید اما بازار بی رحمانه است و رقابتی. روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید. مسائل مانند اقتصاد، رقبا و یا تغییر سلیقه مشتری می تواند به سرعت تمام کار شما را برای پایان دادن ، پایان دهد.

·         تمرکز:  چرخه حیات پایدارشرکت بر بهبود و بهره وری تمرکز خواهد کرد.... برای رقابت در یک بازار معتبر، برای بهبود بهره وری، شما نیاز به کارهای تجاری بهتر مانند اتوماسیون و برون سپاری دارید.

·         منابع مالی: سود[9]، بانک ها، سرمایه گذاران و دولت.

مدیریت در زمان

حقایق بیان شده در زمان وظایف

·         برای مدیران عامل موفق دشوار است، کسی که تایید شده است، که ایده های اصلی آنان به خوبی کار کرده اند، حالا باید دوباره آنرا بررسی کنند.

پروژه اصلی آنها هنوز برای برآوردن نیازهای مشتریان ،بهینه و کمال مطلوب است

 مدل عملیاتی آنها هنوز هم کارآمد ترین  است برای به حداکثر رساندن سود دهی و توسعه بلندمدت.

·         این مرحله "بازخوانی مدل" قبل از رشد بیشتر ممکن است ضروری باشد.

·         شرکت با توجه به حجم کسب و کار به طور قابل توجهی تغییر کرده است: چیزی که دیروز غیر رسمی بوده و اکنون رسمی تر می شود، چیزی که با چند نفر به دست آمده است، اکنون توسط یک کارمند بزرگتر به دست می آید و نیازمند کانال های ارتباطی پیچیده تر و تعدادی از عوامل قدرت است. انگیزه کارکنان نیز تکامل یافته است: جاه طلبی ها / انتظارات از پیوستگان اولیه به همان اندازه با انتظارات و جاه طلبی های از تازه واردان یکسان نیستند.

·         کودک در حال تبدیل شدن به یک بزرگسال جوان است و قوانین عملیاتی متفاوت هستند. مدیران اجرایی کارآفرینی معمولا برای چنین شرایطی آماده نیستند و کمک خارجی از همتایان مجرب ممکن است بسیار مفید باشد.

مدیریت در زمان

خدمات مورد نظر

·         مدیر اجرایی نیاز به شجاعت بسیار دارد تا توصیه های همکاران خود را برای کمک به آنها بپذیرد "فکر می کنم از جعبه" در حالی که همه چیز به خوبی قبل از رشد بیشتر کار می کرد.

·         به همین دلیل است که کمک همکاران به سرعت در حال نشان دادن این است که چگونه ارشد خود یک ارزش افزوده واقعی برای آماده سازی مرحله توسعه بعدی کسب و کار خواهد بود.

توسعه[10]

این مرحله زندگی با یک دوره جدید رشد به سمت بازارهای جدید و کانال های توزیع[11] مشخص می شود. این مرحله اغلب صاحب کسب و کار، بمنظور به دست آوردن سهم بازار بزرگتر و یافتن کانال های درآمد و سود جدید ،انتخاب میشود.

·         چالش: انتقال به بازارهای جدید نیازمند برنامه ریزی و تحقیق از مرحله بقا یا شروع کسب و کار است. تمرکز باید بر روی کسب و کارهایی باشد که تجربه و توانایی موجود شما را کامل میکنند. حرکت به کسب و کارهای غیر مرتبط می تواند فاجعه آمیز باشد.

·         تمرکز: اضافه کردن محصولات یا خدمات جدید به بازارهای موجود و یا گسترش کسب و کار موجود به بازارهای جدید و انواع مشتری.

·         منابع مالی: سرمایه گذاری مشترک، بانک ها، صدور مجوز، سرمایه گذاران و شرکای جدید، سود، بانک ها، سرمایه گذاران و دولت.

مدیریت درست بموقع

حقایق موردنظر در وظایف

·         این به این معنا نیست که شما در کشور خود موفق هستید که این را می تواند قابل انتقال به هر مورد دیگر باشد. همین امر درمورد محصول و خدمات نیز صدق میکند.مواری زیادی از عواقب مالی وحشتناک وجود دارد. توصیه می شود از این اشتباهات برای کوتاه کردن فاصله بین چالش های توسعه استفاده شود و راه حل های آن بمنظور پرداخت کمک هزینه ها تاجاییکه امکان دارد و قابل دسترسی میباشد،مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیریت درست بموقع

خدمات مورد نظر[12]

·         تاثیری که اندازه و ماهیت کسب و کار شما می تواند در تجارت بین المللی داشته باشد،در نظر بگیرید. سپس تعهد و منابع موجود در شرکت خود را برای شروع توسعه، اندازه بگیرید. تعدادی سوالات پیچیده برای پاسخ دادن وجود دارد: آیا تحقیقات بازار را در بازارهای هدف انجام داده اید؟آیا از فرصت های فعلی بازاریابی تقاضای خود در بازار(های) صادرات اطلاع دارید؟آیا مطمئن هستید که بازار صادرات برای محصولات یا خدمات شما وجود دارد؟دانش شما در مورد رقابت بازار بالقوه صادرات شما چقدر است؟آیا تولید / پرسنل به اندازه کافی برای تقاضای رو به رشد وجود دارد؟...تا چه حد محصولات / خدمات شما با بازار صادرات سازگار است؟آیا محدودیت های موجود (مجوز ها) را برای محصولات / خدمات خود می دانید؟آیا محصول / خدمات شما مزیت رقابتی در بازار هدف دارد؟ایده شما در مورد رقابت پذیری صادرات چگونه خواهد بود؟ آیا روش پرداختی برای پیشنهادات صادراتی خود انتخاب کرده اید؟چگونه محصولات خود را به صورت محلی عرضه می کنید؟آیا هزینه (نوع)حمل و نقل را محاسبه کرده اید؟شما کدام کانال های توزیع را در نظر گرفته اید؟آیا شما قبلا می دانید که ترکیبی از روش های تبلیغاتی را می توانید استفاده کنید؟آیا شما مستندات مناسب صادراتی برای بازار(های) هدف دارید؟تا چه حد تصمیم گرفته اید تماس شخصی خود را با مشتریان حفظ کنید و چگونه؟آیا وب سایت به زبان انگلیسی دارید؟آیا سوالات صادراتی یا سفارشات صادراتی را از طریق وب سایت خود دریافت می کنید؟آیا پرداخت ها را از طریق وب سایت خود قبول می کنید؟آیا تیم توزیع شما گسترش می یابد؟آیا زبان های بازار هدف قابل درک، گفتن و نوشتن میباشند؟

بلوغ[13]

فروش سالانه و سود سالیان سال است که ثابت است، با این حال رقابت شدید پابرجا است. در نهایت فروش شروع به کاهش و کرده است و لازم است تصمیم به گسترش یا خارج شدن شرکت  گرفته شود.

·         چالش: کسب و کار در مرحله بلوغ از چرخه زندگی، با افت فروش، سود و جریان نقدی منفی به چالش کشیده خواهد شد. بزرگترین مسئله این است که تا چه زمانی کسب و کار میتواند جریان نقدی منفی را پشتیبانی کند. وقت این سوال رسیده است که که به مرحله توسعه حرکت کند یا به مرحله چرخه نهایی... خروج.

·         تمرکز: جستجو برای فرصت های جدید و سرمایه گذاری های تجاری. کاهش هزینه ها و پیدا کردن راه هایی برای حفظ جریان نقدی برای مرحله بلوغ حیاتی میباشند.

·         منابع مالی: تامین کنندگان، مشتریان، مالکان، و بانک ها. سود، بانک ها، سرمایه گذاران و دولت.

مدیریت درست بموقع

حقایق مطرح شده از میان وظایف

·         سطح بلوغ یک شرکت مرحله کلیدی از چرخه زندگی هر شرکت میباشد،که به بالاترین سطح سرمایه برای آینده نیاز دارد،و سپس چه شرکتی تا به حال درگیر این موضوع شده است.

·         چنین حرکت آنی کلیدی نشان می دهد که چطور یک مدیر اجرایی بتنهایی می تواند حتی با یک تیم مدیریت قوی و هیئت مدیره علاوه بر او باشد.

·         مطمئنا مرحله ای است که مدیرعامل عمدتا به کمک همکار نیاز دارد،نه تنها به خاطر مقادیری که در نظر گرفته شده است(بانک ها به خوبی برای کمک شناخته شده اند و کسب و کار سودآور برای آنها میسازند) اما به عنوان یک مقام بالای صنعت، تصمیمات زیادی وجود دارد که نیاز به یک بحث صوتی دارد که یک همکار با تجربه می تواند با مدیر عامل شرکت به اشتراک بگذارد.

·         یکی از مشکلات اصلی برای هر مدیر عامل، مدیریت کسب و کار روزانه کوتاه مدت است و به طور همزمان با مسائل بسیار بلند مدتی که مرتبط با حصول یا فروش یک فعالیت میباشد. عمق تخصص واقعا پیچیده است برای مدیریت  جایی که تنها تمرکز بر فعالیت های بلند مدت قابل قبول نیست، برای آن به مقدار زیادی از زمان و توجه مدیریت، نیاز است، اهداف تعیین شده ممکن است با مدت زمان مورد انتظار،هماهنگ نباشد.

مدیریت درست بموقع

خدمات مورد نظر

·         تجزیه و تحلیل بازار ماکرو مربوط به کسانی است که در رقابت[14] با شما میباشند و درک مدل کسب و کارشان و سطح (نا)سازگاری شان با شرکت شما قابل فهم است.

·         تعریف یک استراتژی روشن از توسعه شرکت شما ( خرید، فروش)

·         در صورت خرید یا فروش شرکت

جزئیات شرکت های هدف مشخص شود

رویکرد بازار ناشناس از شرکت هدف برای ارزیابی امکان سنجی

مدیریت کل فرآیند تجارت به منظور اجازه دادن به مدیر عامل شرکت در مدیریت کسب و کار

افول[15]

این فرصت بزرگی است برای کسب و کار شما تا تمام تلاش و سالها کار سخت را صرفه جویی کند. یا این می تواند به معنی خاموش کردن کسب و کار باشد.

·         چالش: فروش یک کسب و کار نیاز به ارزیابی[16] واقعی شما دارد. ممکن است سالها تلاش سخت برای ساختن شرکت بوده باشد،اما ارزش واقعی آن در بازار فعلی چیست؟اگر تصمیم به بستن کسب و کار خود دارید،چالش این است که با جنبه های مالی و روانی از دست دادن کسب و کار کنار بیاییم.

·         تمرکز: ارزیابی مناسب برروی شرکت خود داشته باشید. به عملیات تجاری خود، مدیریت و موانع رقابتی برای ایجاد ارزش بیشتر شرکت برای خریدار دقت کنید. قرارداد خرید و فروش حقوقی را با یک طرح انتقال کسب و کار آماده کنید.(تنظیم کنید).

·         منابع مالی: یک شریک ارزیابی کسب و کار پیدا کنید. با حسابداران و مشاوران مالی خود برای بهترین استراتژی مالیاتی[17] برای فروش یا کسب و کار معکوس مشورت کنید.

مدیریت درست بموقع

حقایق موجود در وظایف

·         صاحبان شرکت های متوسط اغلب می توانند ارزش شرکت خود را برآورد کنند. ارزش واقعی،و تنها ارزش هر شرکت، ارزیابی یک کمپانی آماده برای قرار دادن بر روی میز برای به دست آوردن این شرکت است. بسیاری از مالکان، تمام انرژی و زمان خود را در شرکت خودصرف میکنند بدون پرداخت غرامت خیلی زیاد طی دوره زندگی شرکت قرار داده اند. در زمان افول، آنها ممکن است ناامید شوند.

·         شرکت های خانوادگی با صاحب کاریزماتیک معمولا برای انتقال آماده نیستند جایی که آنها مجبورند برای یک دوره زمانی در شرکت بمانند(MBO یا آموزش مالک جدید). آنها مجبور نیستندتا و به ندرت تمایل دارند قدرت خود را به تدریج محول کنند.

·         زمانی که هیچ کدام از داوطلبان حاضر به پرداخت مبلغی که به آن امید داشتند، نیستند برای مثال. به منظور جلوگیری از سلب حق اقامه دعوی در شرکت، آنها یک شرکت بازرگانی را طریق یک عضو از تیم مدیریت آماده فعالیت میکنند.

·         مشاوران می توانند در حین آماده سازی انتقال به صاحبان شرکت های خانوادگی و شرکت های متوسط کمک کنند.

·         هنگامی که یک کارآفرین، یک سرمایه یا سرمایه دار مخاطره آمیز، بخواهد یک شرکت را به دست آورد، همگی زمان زیادی برای ارزیابی نتایج مالی صرف خواهند کرد.... همه بانک ها به همین طریق عمل خواهند کرد. تعداد کمی از جنبه های غیر مالی یک شرکت را تحلیل می کند:کیفیت مدیریت، فناوری اطلاعات، وسایل تولید، شبکه های توزیع، انگیزه کارکنان،مناسب بودن بین محصولات و تقاضای بازار. با این .جود،این عناصر غیر مالی برای ارزیابی کاملی از هر نوع حق مالکیت جدید،ضروری است.

 

مدیریت درست بموقع خدمات مورد نظر

·         پشتیبانی و مربیگری فروشنده

·         آماده سازی[18] شرکت تا در بهترین شرایط به فروش برسد

·         حساب 360 درجه شامل تمام جنبه های ارزشمند شرکت برای خریدار

این که آیا شما رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل و یا مدیر کل در داخل شرکت خود هستند، ما می دانیم که، مثل همه مدیران، شما تنها هستید در تصمیماتی که میگیرید. زیرا حتی اگر شما مدیریت مشارکتی را انجام دهید،عناصر خاصی از تصمیم گیری شما وجود دارد که بیش از حد حساس به اشتراک گذاری با هیئت مدیره شما میباشند.

ما از تجربه می دانیم،که بسیاری از سران شرکت می خواهند که بتوانند ایده های خود را با کسی که مسؤولیت یکسان و تجربه قابل مقایسه در مدیریت شرکت دارد، به چالش بکشد.

ما می دانیم که آنها می خواهند که بتوانند مأموریت های خاصی را به مشاورانی که همانند آنها صحبت می کنند، محفوظ نگه دارند.

فقط در گروه مدیریت زمان این فرصت را فراهم میشود.

نظیر به نظیر:در مقابل شما مشاوره ای[19] نخواهید داشت که به سادگی معیار سنجی را انجام دهد و شما را به استفاده از راه حل های استاندارد توصیه بکند. ما یک دفتر مشاوره هستیم که به طور انحصاری از شرکای تشکیل شده است که دارای تجربه ثابت شده در خدمات مدیریت و مشاوره عمومی هستند. داشتن موقعیت های مختلف اشغال به عنوان اعضای هیئت مدیره،مدیر عامل و مدیران شرکت،همکاران ما انتخاب کرده اند تا دانش خود را به اشتراک بگذارند، به منظور کمک و راهنمایی مدیران دیگر.



[1] challenges

[2]Seed

[3]Focus

[4] Start-Up

[5] Money Sources

[6] Growth

[7] Just in Time Management

[8] Established

[9]Profit

[10] Expansion

[11] distribution channels

[12] services to consider

[13] Mature

[14] competing

[15] Exit

[16] valuation

[17] tax strategy

[18] Preparing

[19]consultants